Saturday, February 19, 2011

Anne-Catherine et ses bagues...

 .... = une histoire d'amour sans fin. Plus jeune (et super rebelle, mais depuis toujours déjà aussi paresseuse...) ma mère s'inquiètait bien pour moi. Premièrement car je venais de couper mes cheveux longs et tellement beaux (comme ma soeur, pas de chance maman!), deuxièmement car je refusais de porter des bijoux. (Et pour bien d'autres raisons qui collent bien dans le thème) Bref, pour une femme, ça ne se fait pas, et encore moins car j'ai de si belles mains. Donc, mon délire a commencé avec cette petite bague que je voulais depuis qu'elle existe, la "oui" de Dior. Naturellement j'aurais mieux aimé en avoir une qui dit "non" à la place, tellement rebelle vous voyez, mais bon, elle était et restait bien jolie. Et puisque ma mère est si gentille, environ 300 années après avoir dit que je la veux bien, je la trouvais en face de moi, et puis c'était presque parfait. Car comme toujours il y a ce petit truc qui ne va pas. Chez moi, ce sont les doigts.(Pourrait bien être d'une certaine importance quand on parle de bagues.) Donc en conclusion tout est soit trop grand soit trop petit, et on me demande souvent pourquoi je la porte exactement sur ce doigt, et bien, c'était le seul elle ne bougeait pas d'un micro-centimètre. Et puis, Anne-Catherine était contente. Tout ceci pour dire que depuis ce jour là, j'arrête plus avec les bagues. Il y a de tout, mais la plus belle comagnie de "oui" est la petite fleur blanche de "Corpus Christi", une de mes marques préferés. Et la rose, la nouvelle. Et puis, il y a le petit lapin déniché dans un petit coin de Paris. Ou l'autre vintage très mauvais-goût, tout comme la sublime bague avec la cameo de  La Roux, je l'adore. (Cette bague et cette fille, et oui!) Et l'autre "Corpus Christi". Bref, vous voyez, j'adore les bagues et je pense que je vais jamais me séparer de ma Dior. Merci maman!

P.S: et puis, fallait que je mets du vernis. C'est une obsession. La dernière fois une copine me regardait, en pleine cours, avec un air tellement sérieux (je craignais le pire) et puis elle me sortait: "dis, combien de temps par semaine tu te refais tes ongles?"... elle a tout compris cette fille.


Anne-Catherine and her rings, it's a love story without end. Younger (and super rebellious, but already very lazy ...) my mother was worried about me. Firstly because I cut my long, super wonderful, hair (so did my sister when she was young, no luck mom!) , secondly because I refused to wear jewelry. Anyway I tried to make an effort since I'm supposed to be a woman (and they do wear jewels, right?) and because I have such lovely hands. So my delirium began with that little ring that I wanted since I first saw it, the "oui" by Dior.  Of course I would have prefered one that says "no" instead, you see so rebellious, but hey, the "oui" was okay. And since my mother is so nice, about 300 years after saying that I "really really want it", my little "oui" was finally there just in front of me, and it was almost perfect. Because as always there's one thing that doesn't really work. In my case, fingers are crazy. (Could well be of some importance when you do a post about rings.) So in conclusion everything is either too large or too small, and I am often asked why I wear "oui" on precisely that finger, well, it was the only one where it did not even move a micro-inch. And then, Anne-Catherine was happy. All this means that since that day, I can't live with the rings.There's the best friend of "oui" the little white flower by "Corpus Christi", one of my favorites brands. And the new pink one. And then there's the little rabbit I discovered somewhere in Paris. Or the vintage one, very bad taste, or the gorgeous ring with "La Roux" cameo on it. (yes, I'm a fan!) And the other "Corpus Christi" one. In short, you see, I love rings and I don't think I will ever take my "oui" off. Thank you mom!

 
P.S: and then there's the nailpolish. It's an obsession. The last time a friend looked at me during class, with such a serious facial expression just to ask me: "Tell me, how often you redo your nails in just one week ?"...
that girl understood everything.


11 comments:

  1. 1. I love your rings...I was the despair of my mother for a while because I too disliked jewelry. But now? I have way to much! ;)

    2. I cannot stop buying nailpolish. Specifically sparkly ones! They are my major vice right now.

    ReplyDelete
  2. love the nail polishes :)
    cant get enough!

    http://pinklemonincrystal.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. After seeing you appear on sites like The Sartorialist and All The Pretty Birds, I was hoping you would start a blog of your own. I'm so glad you did! Your outfits are amazing.

    The rings are very pretty!

    ReplyDelete
  4. Oh oui! tu dois connaitre les bagues de chez Bimba y Lola alors? et celle de chez Edie's eyes...pas cher et super jolies!
    en moins abordables,celles de Maria Nilsdotter!

    ReplyDelete
  5. @ Della: Well you could say thanks to your mum as well - they are always right, strangely enough...as for the nailpolish, i used to hate the sparkling ones,but O.P.I has wonderful shades! (and now I love them,yes.)

    @crystal glamour: there's nothing better than nailpolish!

    @ Naomi : Thank you a lot, I just started with my blog tho, I guess it will take some time to make the best thing personally possible. I'm glad you like it!

    @ A-Sophie: Mais non, alors la il me faut plus d'infos:) je suis totalement accro aux bagues de chez corpus christi, donc du coup j'ai tendance a oublier le reste!

    ReplyDelete
  6. zut je ne connaissais pas Corpus Christi!!! aaah je prépare un article sur mes "sources" préférées ;-) mais si tu veux cherche sur le web,ils ont des boutiques online,du même nom...

    ReplyDelete
  7. I can closely relate......I used to be such a tom boy while growing up.....but then my passion for jewelry started and there was no looking back.....your mother was kind and thoughtful....the "oui" ring is certainly precious.

    I wonder what a "no" would look like though...in this cursive style.

    I am happy that you continue blogging, many blogs are so sporadic...its sad especially when you like them.....I rather like yours.

    Love

    Tashrin from Toronto, Canada

    ReplyDelete
  8. @ A-Sophie: C'est très gentille de ta part, ça me fait beaucoup de plaisir!! Ahh les boutiques online, c'est le pire truc au monde, l'argent s'envole littéralement!:)

    @ Tashrin: She was and she still is:) The "oui" is def one my favorite things I own, very precious indeed. Hah, no would be cool as well, I can't really imagine what it would look like tho.
    Well I will def continue blogging, it's interesting to look how things are taking shape very (!!) slowly...It's good to have people like you who like what I'm doing! thank you!

    ReplyDelete
  9. These are beautiful rings - I especially love the dainty "oui" ring...so pretty!

    -Danielle

    ReplyDelete
  10. @ death by shoe: Thank you! The "oui" is really my favorite:)

    ReplyDelete
  11. j'ai le même problème que toi avec mes doigts >_<
    j'adore les bagues, mais ça me gène et j'ai peur de blesser mon lezard quand j'en porte u_u

    ReplyDelete