Thursday, May 19, 2011

Preppy Week.

C'est enfin la preppy-week chez grazia.it ! Alors, ça faisait longtemps que j'ai attendu pour vous pouvoir montrer mon premier look que j'ai shooté pour le site, et voilà on y est enfin. J'ai adoré le thème qu'ils m'ont donné, ça colle vraiment dans mon style de vêtements et j'étais heureux de pouvoir "utiliser" des looks que je porte aussi dans ma vie de tout les jours, bien évidemment sans talons;) 
Alors voici le premier look: Je porte une veste Kooples, un short Ralph Lauren, des chaussettes H&M, des chaussures Underground, une ceinture vintage, un sac Balenciaga, et imaginez-vous: des bijoux de Hermès et Vintage.....eeeet une bague Maison Martin Margiela.(Alors là, quel changement, je fais des progrès:)
Je vais faire un deuxième post sur l'autre look bientôt, mais si vous voulez vous pouvez déjà le voir sur le site de grazia.it
(Je ne vais pas vous donner une petite overdose de preppy là.)

Toutes les photos ont été prises par Agata Wolanska pour grazia.it. Un grand merci à toute l'équipe qui était si patiente et tellement adorable!


It's preppy week at grazia.it ! Here's finally the one of the two looks I shooted for them. I'm so happy they chose me for their preppy week, couldn't love a theme more than this one! I was so happy to be able to chose clothes I regulary wear, and guess what? That's surely the reason why there are no heels!;)
So that day I was wearing: The Kooples blazer, Ralph Lauren Shorts, H&M Socks, Underground Shoes, Vintage Belt, Balenciaga Bag, Vintage & Hermès Jewels aaand even a Maison Martin Margiela Ring (I'm getting better right??:)
I'm going to post my second outfit soon (I'm not going to give you a preppy overdose right now;) but if you like you can already take a look at it at grazia.it.

all pictures taken by Agata Wolanska for grazia.it. Thank you to all the friendly people who helped me for this shoot, everyone was so nice and patient.

5 comments:

  1. ta broche <3 tes chaussures <33333

    http://izumihiiiflower.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. I really like the preppy clothing style, so it was nice to read you do too ;). The insect-brooch (is it a spider?) on the collar of your blouse is lovely. I think it gives your outfit a funny touch. I'll take a look at the pictures at grazia.it for sure! Very curious :).

    Thank you for your kind answers on my comments, Anne-Catherine. I still love your blog and commenting on your posts is always a pleasure.

    ReplyDelete
  3. like the shirt! where is it from?

    ReplyDelete
  4. @ Izumihiiiflower: merci beaucoup, ça me fait plaisir:)

    @ Romzs: thanks:)

    @ Naomi: No it's a fly, spiders are overrated;)haha

    @ Anonymous: thanks! The shirt is a very old GAP, but you can find tons like these at Abercrombie&Fitch!

    ReplyDelete