Tuesday, June 28, 2011

Boys !


J'ai pris des photos!! La première fois! Vous aimez? Alors je vous explique: je me suis dit qu'il faut tester l'appareil de ma mère au moins une fois et après avoir vu la photo de Daniel de Stockholm Streetstye montrant les garçons marcher vers le métro avec leur regard super fixé et leur styles vestimentaires tellement personnels, j'ai trop regreté de ne pas avoir pris mon appareil. Donc pour le défilé Cerruti, je l'ai enfin pris et je me suis regalée quand j'ai vu tout les mannequins entre les defilés sur le balcon (on fume des clopes et on boit de la bière entre les shows, bien évidemment!)
Et puis, il y avait Paul Smith, et c'était juste parfait - Il faisait bien bien chaud (trop chaud?!) et puis il y avait des glaces - gratuites! Je me suis donc approchée des garçons qui étaient juste magnifiques. De plus, ils étaient trop sympas, j'étais bien heureuse de les rencontrer (le truc trop parfait quoi? Oui, je me suis dit la même chose!). Et puis avant tout, je vous le demande, aimez-vous l'idée que je prenne plus de photos moi-même? En tout cas, j'espere que vous aimez bien cette petite série! :)


Here are some pictures I took during Men's Fashion Week, I just felt like giving a try since I've never used my mum's camera before. Do you like the result? It felt strange to go from just looking at people to taking their pictures, but I kind of liked it, what do you think, should I take my own pictures more often during fashion week? The first picture is just genius - I think it's Daniel from Stockholm Streetstyle who took it after Lanvin when we were all walking to the next metro station. I love all the different but yet focused facial expressions as well as the various clothing styles.
The second picture was between the two Cerruti shows, where all the boys were standing on the balcony - It just felt like such a good picutre so I wanted to share it with you!
All the other pictures were taken at Paul Smith, where the ambiance was so good - Ice Cream and just very relaxed boys, I liked how nice they were to me (even if I was a bit shy!) and I really enjoyed talking to them. Hope you like my impressions! :)

first picture / première photo: stockholm streetstyle + all the others / toutes les autres: myself / moi-même (yay!)

8 comments:

  1. C'est une réussite! je crois que tout ce qui t'est personnel, je veux dire qui vient de toi est parfaitement à sa place sur ton blog.
    Des photos signées Anne Catherine et des photos d'Anne Catherine, oh oui.

    ReplyDelete
  2. Amazing pictures that seem to revert to old school films about bad boys who take on the universe. Love these.

    www.greeneggsandglam.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. i love the second picture! it's just amazing.

    ReplyDelete
  4. your style is flawless. i have seen you looking beautiful on so many blogs so i'm very excited to see what your blog has in store!

    http://i-want-doesnt-get.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. L'avant dernière est géniale (:

    Des bisous

    ReplyDelete
  6. very artistic pictures..well done...use this camera more often

    ReplyDelete
  7. The second picture is stunning!!!

    ReplyDelete
  8. @ jeaneg: merci pour tes mots gentils. je vais surement me lancer (mais en faisant des tout petits pas:)

    @ADJ: I thought exactly the same, that's why I love the first one so much! glad you like them!

    @ anonymous: thank you. I think it was the first one I took, that guy in the window really made it perfect.

    @ laura : well thank you:) hope you will be satisfied with my little blog here:)

    @ Flora: merci:)

    @ anonymous: thank you, I guess I will:)

    @ Linda: thank you, I guess it's my favorite too.

    ReplyDelete