Monday, June 13, 2011

Une petite carte postale....

.... d'un de mes endroits préférés à Paris. Sachant que demain c'est l'éternelle horrible semaine de l'examen de modélisme qui tue tout , j'avais pas le temps d'y aller moi-même j'ai donc envoyé Catherinette. Incroyable cette ressemblance. 

Sur mon dessin, Catherinette porte des cernes carrément grunge originaux de chez Maison Frey, une veste Isabel Marant, des chaussures Underground, des chaussettes American Apparel et une jupe Vintage. Sérieux.


A little postcard to all of you from one of my favorite places in Paris, take a wild wild guess, the tuileries. Since the next week will be the "infernal final pattern drafting exam" - week I had no time at all to go there by myself - so I've sent Catherinette. What a strange resemblance.

On my drawing Catherinette wears incredible grungy rings under her eyes by Maison Frey, an Isabel Marant Jacket , Underground Shoes, American Apparel Socks, and a Vintage Skirt. For real now.

6 comments:

  1. Catherinette, malgré ses cernes, laisse deviner que tu as recoupé tes cheveux et que tu les coiffes peut être différemment... J'ai hâte de voir ça sur le modèle original
    Bon courage pour la semaine d'exam.

    ReplyDelete
  2. this is sincerely the most funny post i've ever read... simply great! more of your drawings, please!

    can't wait!

    ReplyDelete
  3. You're so funny! I like Catherinette ;). When I was in Paris in may, I visited the tuleries. I even sat on one of the chairs in the postcard! It's a lovely place indeed!

    ReplyDelete
  4. Hello Catherinette...nice to meet you..lovely

    ReplyDelete
  5. @ jeaneg: ahh les cernes, ça fait partie du reste:) c'est une vieille illustration, mais j'étais effectivement chez le coiffeur. Vous allez voir le résultat avec les photos de la fashion week :)

    @ Anonymous: thankssss mysterious you, gotcha;) xx

    @ Naomi: Catherinette likes the place too :) maybe I should do more postcards?xx

    @ Anonymous: Hello Anonymous, nice to meet you too!

    @Celia: tu te souviens de celle-ci, non?:)

    ReplyDelete