Friday, January 6, 2012

Finally Mine...

...but only for one evening! I've been craving this jacket from The Kooples for a long time and I had the opportunity to take it for a little walk to the Paris Metro (totally worth seeing, of course.) and back to work yesterday. I think I'm going to buy lots of awesome jackets in the future, which I can leave at the office, so that I can take a piece from The Kooples home every day. They can't let me go out like that without a coat/jacket/whatever you like! It's freezing, right? Would be too good to be true. Okay, let's stop dreaming, the jacket is back at the office, I'm happy I took at least one more or less crappy picture (8MP Camera, isn't it obvious?) just before going to bed. Yeah, that's why I look so tired! And take a good look at my eyebrows, you'll never see them again without make-up. (Except if The Kooples will lend me plenty of nice jackets for one evening!) :)


For all my dear readers (almost 700 in total, yay!), you might have noticed (of course you did) that I stopped writing in french due to a serious lack of time. I know, boring excuse. Let me know what you think, should I write in two languages again?

Mes chers lecteurs français, je ne vous ai pas oubliés!! Comme expliqué (en anglais, ironiquement!), j'ai récemment publié mes posts en anglais seulement. Puisque je souhaite faire le mieux possible pour vous, je vous demande donc: est-ce que ceci vous convient, ou préférez-vous de nouveau une version française? Let me know! :)

16 comments:

  1. Que tu écrives en anglais ne me dérange pas. Ce que je regrette c'est juste que tu manques de temps pour être davantage présente ici et du coup j'ai le sentiment que tu ne lis pas les commentaires de tes lecteurs ( mais ce n'est qu'une impression )
    Enfin toi même Anne-Catherine. Tu es un peu comme une marque, connue dans le monde ( au moins celui de la mode ou des fans de mode ) et l'on te voit de moins en moins ici, je veux dire en photo.
    You asked us to know, i tell you...

    ReplyDelete
  2. I think you should write in both languages
    when you get some time

    I first started in English only too but since I reside in Korea at the moment I started writing in both since like few months back
    anyways love that coat :)

    ReplyDelete
  3. writing in both languages gives it a nice personal touch, i think.
    do you know where you can buy that proenza schouler wallet btw? i've been looking for it everywhere but can't find it. it's so lovely!

    ReplyDelete
  4. Thanks for your answers! I've been asking everyone around me and they all agreed with you, so I'll try and write in both languages again!

    @jeaneg: Je lis toujours les commentaires, je ne fais pas de posts sur mon blog pour ne pas les lire, ça me semble assez logique. J'ai ce blog pour montrer mes inspirations et mon univers avant tout et PARFOIS des photos de moi-même, et ça ne changera pas, mon blog reste un mix de tout.

    @ Michelle Lee: Thanks for your support Michelle, always lovely to read your comments! Good luck for your translation job :)

    @ Anonymous: I'm looking for a nice PS wallet as well, can't find one tho...So I guess we are in the same situation :)

    ReplyDelete
  5. Hi Anne!
    My name is Sydnee Monday, American PR/Publisher for www.nssmag.com.
    First off, I love your creativity and style! (my vote is both languages as well, though I definitely understand how time consuming it can be!)
    The website has featured you! The link: http://www.nssmag.com/streetstyle/2195/anne-catherine
    We also have a collaboration offer/invite for you during the upcoming Milan fashion week. So sorry to leave as a comment, but I couldn't find your contact info anywhere! To contact me, my email is sydneemonday@sbcglobal.net. Hope to hear from you soon! xoxo

    ReplyDelete
  6. Cette photo est très belle, je découvre ton blog avec plaisir. Je lis bien l'anglais donc pour moi français, anglais...ça ne change pas grand chose...

    x

    Alex @ Harvested

    ReplyDelete
  7. Je viens de decouvrir ton blog grace a Elle France - pour le grand prix des blogueuses! Ecrire une francais ou en anglais. je me suis posee la question egalement pour mon blog - et en fait je n'ecris en francais que lorsque je fais reference a qqc en France (une boutique, un autre blog). En habitant a Londres, c'est pas forcement souvent.

    ReplyDelete
  8. Bonjour Anne-Catherine,
    je suis tombee au hasard de mes peregrinations sur le net sur une serie que vous avez resalisee pour Grazia.it, tres jolie par ailleurs.
    Vous portez sur une tenue pantalon vert+tee-shirt blanc+veste grise et je me demandais d'ou venait cette magnifique veste gris clair que je cherche depuis un moment ;-)
    Merci par avance et bonne annee!
    Sophie (sophie.chalumeau@gmail.com)

    ReplyDelete
  9. Bonjour,

    Je suis journaliste et aimerais vous contacter rapidement. Pouvez-vous m'envoyer un email à marcbotte (at) gmail.com ?

    Merci beaucoup par avance,

    Marc

    ReplyDelete
  10. Englis AND french def. wins!! I'll keep my promise;) Thanks for all your comments:)

    @ Sophie Chalumeau: merci pour le commentaire, ça me fait beaucoup de plaisir. La veste vient de "The Kooples", une de mes marques préférées. Beaucoup de mes vestes (quasiment toutes) viennent de cette marque. Par contre je l'ai acheté il y a quelques saisons, mais je sais que pour la nouvelle collection il y aura aussi des modèles magnifiques, qui sait, peut-être même une version grise;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci beaucoup Anne-Catherine, je n'y aurais pas pense du fait de sa grande simplicite (et elegance).
      Vous faites partie des rares personnes qui cultivent un style qui leur est propre. Good for you.
      Keep up the good work/style. xs

      Delete
  11. i love your blog...
    kisses from Argentina

    ReplyDelete
  12. I always check your blog from Japan!!
    xoxo

    ReplyDelete
  13. bien sur ! ne trouvant pas votre mail... je souhaiterai vous envoyer des informations sur mon atelier de maroquinerie laContrie situé à paris, ou tout est créé et façonné sur place. merci. Edwina de Charette (edwina@lacontrie.com)

    ReplyDelete
  14. I read your blog from Louisville, KY USA !

    ReplyDelete
  15. Moi j'aime que tu mette aussi les commentaires en français !!! continues comme ca !
    Merci

    ReplyDelete